Apa kah ISO 9001:2008 ?

ISO 9001:2008 adalah satu standard yang menggariskan asas-asas utama bagi mewujudkan dan melaksanakan Sistem Pengurusan Kualiti (SPK) yang berkesan dan menepati tujuan penubuhan serta cekap dalam menghasilkan output atau perkhidmatan yang memenuhi kehendak dan pengharapan pelanggan serta pihak-pihak yang berkepentingan dan selaras dengan ketetapan peraturan dan perundangan yang berkaitan.

Skop pensijilan kami adalah PROSES PENGURUSAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN (P&P) yang merangkumi aktiviti pengajaran & pembelajaran untuk semua program akademik sepenuh masa.

Friday, December 17, 2010

KPTM Bangi dapat kelulusan ISO 9001:2008

Today Friday 17 Dec 2011, I was in the middle of our KPTM Top Management meeting for Budget 2011 at The Mines Wellness Hotel when suddenly Pn Nurisyal sms me that KPTM Bangi has gotten approval for certification from SIRIM today.

ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR ! Seronok & syukur sangat rasanya. What more when we are the first among all 8 KPTM colleges to get it certified ... ;)

Sebagai WP, saya dengan ini ingin mengucapkan jutaan terima kasih kpd semua warga KPTM Bangi khususnya Team ISO kita yg sangat2 dedicated dan sanggup berkorban apa sahaja sehingga dpt kita capai pensijilan ini dalam masa less than 6 mths ! Ini rekod bagi KPTM. Syabas & tahniah to everyone esp Pn Nurisyal & Ustz Hjh Zuraidah sbg "prime movers". Saya tabik spring la kat depa dua orang nih !

This is definitely not a one-man job, it's a team work. Bagi saya ia merupakan satu manifestasi & bukti bahawa warga KPTM Bangi mmg bersatu & akan terus bersatu demi mencapai sesuatu objektif yang ditetapkan oleh pihak pengurusan.

Next challenge is for us to mantain / mengekalkan pensijilan ini. Oleh itu saya menyeru semua rakan2 & warga kolej utk melaksanakan segala "janji" kita yg termaktub dalam prosedur2 & MK utk memberi perkhidmatan yg BERKUALITI kpd pelanggan. Apa guna dpt ISO jika masih ada pelanggan tidak berpuashati dgn perkhidmatan kita ?

Last but not least, my sincerest TQ to our HQ mgt esp our Rektor Y.Bhg. Dato' Hj Yusoff Harun for initiating & "forcing" us to go ahead with this ISO thing.

TQ to our consultant En Latif & Bhg Jaminan Kualiti - En Sahidi & En Mudzir.

Terima kasih to our mantan Pgh (Tn Hj Ghozali Lamijan) for leading us towards getting this ISO certification. This one is our hadiah for you Tn Hj Ghoz ! Jasa mu tetap kami kenang ... Jazakallahu khairan kathira.

Allahu akbar Allahu akbar Allahu akbar walillah ilhamd !

4 comments:

  1. Tahniah baba dan seluruh warga KPTM bgi.. :) BTW, STEERING COMMITTEE tu kena update tu, Hj Ghozali Lamijan kan dah bersara awal. ;)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah....

    sy ingin ucapkan tahniah kepada semua jawatankuasa ISO yang telah bekerja keras untuk ISO... Terutamanya kepada Tn.Haji Safian Saidi (WP). Kejayaan ini adalah kejayaan kita semua dan permulaan kepada KPTM ke arah yang lebih baik (BERKUALITI)..

    Thanks to all ang glad to be ISO team!!!

    Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  3. TQ Sdr Muhammad for ur comments. BTW eventhough Tn Hj Ghozali has tendered his resignation & currently is on leave, but his official last day w us is 14/1/11. So I guess he's still a valid Steering Committee member. Anyway, tq for the reminder.

    ReplyDelete