Apa kah ISO 9001:2008 ?

ISO 9001:2008 adalah satu standard yang menggariskan asas-asas utama bagi mewujudkan dan melaksanakan Sistem Pengurusan Kualiti (SPK) yang berkesan dan menepati tujuan penubuhan serta cekap dalam menghasilkan output atau perkhidmatan yang memenuhi kehendak dan pengharapan pelanggan serta pihak-pihak yang berkepentingan dan selaras dengan ketetapan peraturan dan perundangan yang berkaitan.

Skop pensijilan kami adalah PROSES PENGURUSAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN (P&P) yang merangkumi aktiviti pengajaran & pembelajaran untuk semua program akademik sepenuh masa.

Tuesday, November 30, 2010

CLOSE NCR Minor

Alhamdulillah, yesterday our ISO team managed to discuss means & ways to close the 5 minor NCRs from Stage 2 Audit. Correction & Corrective Actions pun dah dikenalpasti dan dilaksanakan.

Today college will submit by hand all the required documents to SIRIM for their perusal, together with the payments (cek RM6,780 - fee after Audit Stage 2). Harap2 pihak SIRIM akan terima jawapan & justifikasi kita tanpa sebarang masalah. InsyaAllah.

What's next after this ? The 9001:2008 Certification Awards Ceremony !


1 comment:

  1. Hopefully biarlah kerja keras kita untuk NCR itu diterima dengan RELA HATINYA oleh team SIRIM...selagi tak dengar jawapan dr mulut rasmi SIRIM,serasanya selagi itu lom leh tido lena....asyik dok koya pasal NCR lg!

    ReplyDelete