Apa kah ISO 9001:2008 ?

ISO 9001:2008 adalah satu standard yang menggariskan asas-asas utama bagi mewujudkan dan melaksanakan Sistem Pengurusan Kualiti (SPK) yang berkesan dan menepati tujuan penubuhan serta cekap dalam menghasilkan output atau perkhidmatan yang memenuhi kehendak dan pengharapan pelanggan serta pihak-pihak yang berkepentingan dan selaras dengan ketetapan peraturan dan perundangan yang berkaitan.

Skop pensijilan kami adalah PROSES PENGURUSAN PENGAJARAN & PEMBELAJARAN (P&P) yang merangkumi aktiviti pengajaran & pembelajaran untuk semua program akademik sepenuh masa.

Monday, July 4, 2011

MKSP Bil.01/2011 on 4th July 2011

Alhamdulillah today we had our MKSP Bil.01/2011 at 0900hrs held at BM1. Telah menyentuh kesemua 8 agenda utama spt berikut :
1. Pencapaian dasar & Obj Kualiti
2. Hasil Laporan Audit Dalaman
3. Laporan Aduan & Maklumbalas Pelanggan
4. Prestasi Proses & Keakuran Perhidmatan
5. Status Tindakan Pembetulan & Pencegahan
6. Susulan ke atas tindakan MKSP yang lalu
7. Cadangan untuk peningkatan & penambahbaikan SPK
8. Perubahan2 yang boleh beri kesan terhadap SPK

Ada beberapa isu yang akan dibawa ke Bengkel ISO untuk perbincangan lebih lanjut pada 8-10/7 di Glory Beach Resort, PD. Antaranya ialah cadangan penambahbaikan kepada:

a) Borang Aduan & Maklumbalas Pelanggan supaya lebih mudah difahami
b) Soalan2 dalam Borang penilaian SIE supaya lebih relevan
c) Tatacara penilaian TOV supaya lebih jelas, khususnya tentang ownership & tatacara pengumpulan serta analisis data dsbnya

Mesy berakhir jam 1300 hrs .. ;)


No comments:

Post a Comment